Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатика

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ако са окъсили транзисторите .... вЕрвай ми , няма как да се завърти перката

    Най-много още нещо покрай тях да изгори А и по принцип , тия елементи горят така - окъсяват , не прекъсват
    Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
    Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
    Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от XaBu4ko Покажи съобщение
      Ако са окъсили транзисторите .... вЕрвай ми , няма как да се завърти перката

      Най-много още нещо покрай тях да изгори А и по принцип , тия елементи горят така - окъсяват , не прекъсват
      Можеш ли да обосновеш твърдението си?
      Вярата е хубаво нещо, но в случая предпочитам техническите факти.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Една крушка като изгори окъсява ли или прекъсва.
        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
          Една крушка като изгори окъсява ли или прекъсва.
          Не става въпрос за крушка а за транзистор. И както правилно каза колегата, най-често когато той дефектира, окъсява прехода си емитер-колектор ако е биполярен или сорс-дрейн ако е MOS (както е в случая).
          Въпросът е обаче, какво се случва с вентилатора, който е последователно свързан с прехода на този транзистор и захранването.

          Върти на макс или не върти?


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Схеми нямате ли бе, като окъси този транзистор какво става във веригата след него, мериш и вземаш решение.Абе то много шибано било проверката на такъв транзистор, с обикновен мултицет не ставало.
            Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 21:29.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • #21
              Е виж как се разбираме

              Само, че пропускаш причината за изгаряне
              Гори на дрейн-сорс когато го прегрееш Тука мога да говоря от личен опит ......

              А иначе , идеята е друга ..... С минаване на годинките ... и работата .... блаблабла ... прехода гори барабар с гейта. То там е проблема Те хората са го сметнали да не прегрява.

              А и да ти кажа , говоря пак от личен опит , щото бая таралежчета съм оправил Досега един не дойде да каже , че му работи парното на макс Даже съм го виждал и в изпълнение в което максималната степен на вентилатора не минава въобще през таралежа
              Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
              Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
              Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

              Comment


              • #22
                Не знам, какво разбираш под "разбираме се" ама аз не съм съгласен с твърдението ти, че при окъсъли преходи сорс-дрейн венрилаторът не върти на макс.

                Тъй че опитай пак да ми обясниш, как при окъсили преходи моторът остава без захранване.

                Иначе раздела 156 е пълен с примери за дефектирали таралежки при което вентилаторът върти на макс.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  Както казах вече , окъсява сорс / дрейн когато го прегрееш.

                  Тука можем да навлезем в много разсъждения защо аджема гори тая гад , щото кристала не старее Да ама всичко останало около него като резистори например , старее бая , което се отразява директно на транзистора ( който както сигурно се сещаш сам излиза извън режима си ) което в този си вид доста често води до окъсяване на гейта спрямо сорса и дрейна . Тогава , по платката се слагат едни нулеви резистори ( демек бушони ) точно с тая цел. Щото кат окъси нацяло прави сериозен демидж.

                  Ся друг е въпроса , че на алфа не съм гледал схемата и не мога да споря за симптомите , но се опитвам да ти обясня , че проблема може да е там и без да се върти вентилатора

                  И под разбираме се имах предвид , че сме явно двама технически грамотни човека дето няма нужда да си обясняват какво е транзистор и блаблабла .......

                  И пак да кажа , не искам да се заяждам. Ако издириш схема можем и да поразсъждаваме , не изключвам твоя сценарий , но не е само той !

                  Ако искаш да продължим диалога , пиши на лично , щото оспамихме темата достатъчно с "Транзкво!?!?!?" за другите
                  Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
                  Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
                  Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

                  Comment


                  • #24
                    Нищо не сме оспамили. Ние просто изясняваме детайли, които биха могли да са полезни и за други хора.

                    И без схема се вижда, че преходите S-D са вързани последователно на мотора през нискоомни резистори за изравняване по напрежение двата транзистора.

                    Това добре личи на снимката (десния транзистор):

                    http://clubalfaromeo.com/forum/attac...2&d=1309376253

                    Накратко - няма как да окъси преход SD и да не се стовари цялото захранващо напрежение върху мотора.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      Абе хора,за да не оспавам форума с милион теми фабричния CD-Player дали ще чете DVD дискове?
                      Alfa 147 1.9 JTD 115HP

                      Comment


                      • #26

                        Тва за колегата в предния пост ....... Да ти кажа , съмнявам се да може

                        А сега по темата

                        Разбирам те и не отхвърлям твоя сценарий.

                        НО Казвам , че не е задължително да се случи И давам моя сценарий Сега нямам време , ама след ден два ще седна и ще издиря схеми и ще обяснявам .....
                        Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
                        Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
                        Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

                        Comment


                        • #27
                          Така и така сме по темата за климатици На мен пък не ми работи опцията за размразяване на стъклата. Като преместя копчето в най-крайно дясно положение и просто само се чува шума, че е пуснат климатик, но не духа нищо. Иначе на другите степени си работи както трябва. Понякога обаче много странно ми замъглява стъклата без никаква видима причина и каквото и да правя и както и да го въртя и да увеличавам/намалям температури и не може да ги стопи 10-15 мин. Обикновено съм с пуснат климатик постоянно, защото ако пусна само парното и почти винаги има замъгляване след няколко минути.
                          Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115 к.с. 85 кw. 2004 г.

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Arteglam Покажи съобщение
                            Така и така сме по темата за климатици На мен пък не ми работи опцията за размразяване на стъклата. Като преместя копчето в най-крайно дясно положение и просто само се чува шума, че е пуснат климатик, но не духа нищо. Иначе на другите степени си работи както трябва. Понякога обаче много странно ми замъглява стъклата без никаква видима причина и каквото и да правя и както и да го въртя и да увеличавам/намалям температури и не може да ги стопи 10-15 мин. Обикновено съм с пуснат климатик постоянно, защото ако пусна само парното и почти винаги има замъгляване след няколко минути.
                            Блокирала ти е клапата за рециркулация в затворено положение
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #29
                              Трябва да отида при някой спец за климатици, предполагам. Много ли пари струва за поправка тази чудесия.
                              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115 к.с. 85 кw. 2004 г.

                              Comment


                              • #30
                                има едно моторче, което се е повредило сигурно, аз си го оправих сам, може да си я оправиш без пари, като изключиш моторчето и отвориш клапата да стои постоянно отворена
                                http://clubalfaromeo.com/forum/showt...54#post1362654
                                http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=86926
                                Това е за 156, на твоята кола сигурно е нещо подобно
                                И аз карах все на климатик и на отворени прозорци, сега вече няма запотени стъкла
                                Може да ти тече и радиаторчето на парното, но тогава налепа по стъклото изглежда мазен
                                Last edited by lordliness; d.m.y г., 08:26.
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X